• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Imorgon är jag äntligen 5 år gjorda!

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Har
Det var ju märkligt, för jag har hört från många andra att anmärkningen försvinner samma dag som den inleddes, men så klart 5 år därefter... ;) Kolla igen senare idag...
Hur ser det ut hos fd. Bisnode? Dom heter väl Dun & Bradstreet nuförtiden...
kollat alla faktiskt och det står att jag fortfarande har skuldsanering. Men det kanske ligger efter
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Har

kollat alla faktiskt och det står att jag fortfarande har skuldsanering. Men det kanske ligger efter
Märkligt. Som sagt, kolla gärna senare igen om du har tid. Är oerhört nyfiken då jag är i samma situation som du om bara ett par veckor...
Och även då jag inte tänker ta lån eller annat på kredit, så ska det ändå bli ofattbart skönt att se att man är REN igen och inte indirekt omyndigförklarad... ;)
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Absolut, har ju köpt kreditkollen så får gå in och kolla lite då och då :)
Märkligt. Som sagt, kolla gärna senare igen om du har tid. Är oerhört nyfiken då jag är i samma situation som du om bara ett par veckor...
Och även då jag inte tänker ta lån eller annat på kredit, så ska det ändå bli ofattbart skönt att se att man är REN igen och inte indirekt omyndigförklarad... ;)Absolut
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Märkligt. Som sagt, kolla gärna senare igen om du har tid. Är oerhört nyfiken då jag är i samma situation som du om bara ett par veckor...
Och även då jag inte tänker ta lån eller annat på kredit, så ska det ändå bli ofattbart skönt att se att man är REN igen och inte indirekt omyndigförklarad... ;)
Nu fick jag från Bisnode att jag har Kreditvärdighet 7 och inga anmärkningar .

Men på Creditsafe står det skuldsanering och UC likadant så det verkar ju som att det är på gång iaf
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Nu fick jag från Bisnode att jag har Kreditvärdighet 7 och inga anmärkningar .

Men på Creditsafe står det skuldsanering och UC likadant så det verkar ju som att det är på gång iaf
Det rör på sig…måste vara en härlig känsla :faceheart:
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Ja verkligen , få ta över mobil och internet och känna sig som en vuxen igen :faceheart:
Jag förstår känslan… verkligen! Man är ju typ ekonomiskt omyndigförklarad med skuldsanering och det är självklart så det ska vara, men känslan när man är klar måste så klart var obeskrivligt skön !! :)
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Jag förstår känslan… verkligen! Man är ju typ ekonomiskt omyndigförklarad med skuldsanering och det är självklart så det ska vara, men känslan när man är klar måste så klart var obeskrivligt skön !! :)
ja fantastisk :)

Nu försvann den på UC <3 :faceheart: :cool: och jag har 0,6 i riskprognos. Men på Creditsafe står det att min kreditvärdighet inte kan beräknas på grund av skuldsanering , men samtidigt på själva raden skuldsanering står det nej.. Ha ha förstår inte turerna ha ha
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Jag förstår känslan… verkligen! Man är ju typ ekonomiskt omyndigförklarad med skuldsanering och det är självklart så det ska vara, men känslan när man är klar måste så klart var obeskrivligt skön !! :)
Det tog ett tag innan jag greppade fullt ut att jag var klar, att jag inte hade några skulder som låg och gnagde.
Jag kollade inte kreditvärdighet förrän efter jag hade betalt min sista 27/4 kommer jag ihåg, dvs ca tre veckor efter att min sanering var slut 8/4.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp